Infos et liste des aptitudes de Xul, le Nécromancien !

Arkentass | 23/02/2016 à 09h18 - 23

Rgj a récemment eu l'occasion d'interviewer Jade Martin, Game Designer, concernant l'arrivée prochaine de Xul, le Nécromancien dans le Nexus. Voici les informations les plus importantes à retenir de l'entretien, avec notamment l'intégralité des sorts et talents du héros!

À propos de la faux

"Nous savions que nous voulions que Xul utilise une faux, ce qui as enthousiasmé l'équipe artistique. L'autre but était d'inclure cette arme dans son ensemble de compétence. Diverses idées ont été trouvées mais celle qui fut conservée est le skillshot inversé."


À propos des squelettes

"Lorsqu'un serviteur ennemi meurt, il sera réanimé en squelette qui avance sur la ligne la plus proche de Xul. Si pour l'un ou l'autre raison un squelette s'anime en dehors d'une ligne, il ira en priorité attaquer les ennemis les plus proches avant d'en rejoindre une. Les développeurs ne voulaient pas que Xul parcourt le champ de bataille avec des centaines de squelettes."


À propos de Xul et Leoric

"Il existe une ligne de dialogue spécifique entre-eux lorsque Xul le tue. Pas de spoil, mais gardez une oreille attentive"


À propos du Golem de sang

"L'une des capacités héroïque essayée puis finalement retirée fut le Golem de sang. Celui-ci était intéressant mais allais malheureusement à l'encontre du but de l'équipe d'apporter le Nécromancien dans le Nexus avec peu d'encombrement visuel."


À propos des builds

"Xul a une grand diversité de builds. Il peut se spécialiser dans la destruction d'une ligne, être un attaquant résistant ou se spécialiser dans la malédiction de l'équipe adverse. Si vous ne choisissez pas un build basé sur les squelettes, vous voudrez améliorer ses dégâts ou sa capacité à maudire les ennemis.


TRAITS AND ABILITIES

TRAIT
  • Raise Skeleton: When a nearby enemy Minion dies, it becomes a Skeletal Warrior for 15 seconds. Up to 4 Skeletal Warriors can be active at once.

BASIC ABILITIES
  • [1] Bone Armor: Activate to gain a Shield equal to 25% of your maximum Health for 3 seconds.
  • [Q] Spectral Scythe: Summon a scythe at target location that travels toward you after a 1-second delay, damaging enemies in its path.
  • [W] Cursed Strikes: Once activated, your Basic Attacks over the next 4 seconds deal damage in a wide arc and reduce the Attack Speed of enemies hit by 50% for 2 seconds.
  • [E] Bone Prison: After a 2-second delay, root target enemy in place for 2 seconds.

HEROIC ABILITIES
  • [R] Poison Nova: After a short delay, release poisonous missiles that deal massive poison damage over 10 seconds to all enemies hit.
  • [R] Skeletal Mages: Summon 4 Skeletal Mages in a line that attack nearby enemies and slow them by 30% for 2 seconds. Lasts up to 15 seconds.

LEVEL 1
  • [Active] Backlash: When Bone Armor expires, nearby enemies take 15% of their maximum Health as damage.
  • [Active] Shackler: While Bone Armor is active, nearby enemies are slowed by 30% for 1 second.
  • [Active] Shade: While Bone Armor is active, you evade all Basic Attacks, but its cooldown is increased by 10 seconds

LEVEL 4
  • [Q] Death's Reach: Increase Spectral Scythe range by 20%.
  • [E] Jailors: Bone Prison summons 2 Skeletal Warriors that fixate on the target for 15 seconds. These Skeletal Warriors do not count toward your maximum Raise Skeleton count.
  • [Trait] Trag'Oul's Essence: Raise Skeleton restores Mana.

LEVEL 7
  • [W] Harvest Vitality: Cursed Strikes Heal you for each enemy Hero hit.
  • [W] Weaken: Increases Cursed Strikes attack speed slow to 75%.
  • [Trait] Rathma's Blessing: Gain health whenever a skeleton is summoned.

LEVEL 10
  • [R1] Poison Nova: Poison enemies around you.
  • [R2] Skeletal Mages: Summon Frost Mages to damage and slow enemies.

LEVEL 13
  • [Q] Decrepify: Spectral Scythe slows enemies by 40% for 3 seconds.
  • [W] Giant's Curse: Cursed Strikes deal an additional 2% of an enemy hero's maximum Health as damage.
  • [Trait] Corpse Explosion: Skeletal Warriors explode on death, dealing damage in a small area. Damage is doubled vs. non-heroic enemies.

LEVEL 16
  • Executioner: Basic attacks deal 40% more damage against slowed, rooted, or stunned targets.
  • [Q] Flowing Wounds: Reduces Spectral Scythe's cooldown by 4 seconds if it hits an enemy Hero.
  • [E] Amplify Damage: Enemies rooted by Bone Prison become Vulnerable for 2 seconds, taking 25% increased damage.
  • [Trait] Skeleton Mastery: Increases maximum Skeletal Warrior count to 6 and increases their damage by 100%.

LEVEL 20
  • [R1] Call of the Grave: Enemies hit by Poison Nova now also take an additional 1% of their maximum Health as damage every second.
  • [R2] Raised Mage: When a nearby enemy Hero dies, a Frost Mage will rise from the corpse to fight for you. Also increases Frost Mage slow amount to 50%.
  • [Q] Mortal Wound: Enemies hit by Spectral Scythe receive 75% reduced healing for 4 seconds.
  • [Active] Bone Spear: Deal damage to enemies in a line.


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